Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010
Smartphone των 600 ευρώ που κοστίζει 160
Πουλάω μούρη...Είναι μοδάτο...Έχει μόστρα...
Η ψυχολογία της μάζας μέσα από τα λογότυπα, την μάρκα, την μόδα, το εντυπωσιακό. Πόσο αληθινά κοστίζει η μάρκα, η εμφάνιση, το καλό marketing, η βιτρίνα σε σχέση με την πραγματική ποιότητα είτε ως υπηρεσία, είτε ως υλικό, είτε ως αισθητική;
Σήμερα πληρώνουμε ακριβά τον άκρατο καταναλωτισμό μας. Τα προϊόντα πλέον παράγονται μαζικά και με μεγαλύτερη ταχύτητα, τόσο που στην ουσία το ίδιο το προϊόν έχει αυτοεκμηδενίσει την αξία του. Φυσικά αυτό συμβαίνει με την αντίστοιχη κατανάλωση. Η ταυτόχρονη μαζική παραγωγή και η μαζική κατανάλωση ενός προϊόντος ρίχνει την τιμή του. Όλα αυτά θεωρητικά, γιατί όλα έχουν ένα κάτω όριο, όπως και πάνω (δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το τελευταίο).
Επειδή όμως η σημερινή τεχνολογία προσφέρει τις λύσεις για όλο και πιο αυτοματοποιημένες διαδικασίες, διαδικασίες με μηδενικές σχεδόν καθυστερήσεις και "άριστη" ποιότητα, η τιμή πλέον διαμορφώνεται από την ζήτηση. Από εμάς δηλαδή τους καταναλωτές. Το εργοστάσιο βγάζει όσα θέλει. Πουλάει όμως όσα θέλει;
Εδώ λοιπόν "παράγεται" το ερώτημα:
Γιατί δεν πουλάω;
Το ερώτημα "παράγει" δύο απαντήσεις την εξής μία:
Ο κόσμος προτιμάει το αντίστοιχο ή το σχεδόν αντίστοιχο προϊόν κάποιου άλλου, για αυτό!
Εδώ θα πρέπει να κάνω μία παρένθεση. Αυτοί που δεν πουλάνε λόγω ποιότητας, δεν είναι εναρμονισμένοι με τα διεθνή πλέον πρότυπα και δεν έχουν οικειοποιηθεί την σημερινή τεχνολογία (η γνώση πλέον δεν είναι περιχαρακωμένη από καμία συντεχνία), ας μην μπουν στον κόπο όχι να απαντήσουν αλλά ούτε καν να προβληματιστούν με την παραπάνω ερώτηση. Μιλάμε για αυτούς που διαθέτουν ποιότητα (η ποιότητα έχει τεχνολογία, γνώση και διεθνή πρότυπα).
Όσοι λοιπόν διαθέτουν έστω και το ελάχιστο της απαιτούμενης ποιότητας είναι μέσα στο παιχνίδι της αγοράς, αλλά όχι όσο θα ήθελαν, η απάντηση είναι απλή.
Δεν πουλάνε μούρη ή αλλιώς δεν έχουν καλό marketing. Δεν έχει γίνει γνωστό το λογότυπό τους στους καταναλωτές. Και αυτό συμβαίνει παντού, ακόμη και στους ανθρώπους. Μην πάμε μακρυά. Στις εκλογές ποιους ψηφίζουμε; Αυτούς που βλέπουμε, ακούμε και ξέρουμε περισσότερο από τους άλλους, ανεξάρτητα εάν αυτά που λένε είναι αλήθεια ή όχι. Δηλαδή πουλάνε μούρη και εμείς την αγοράζουμε.
Το "παράλογο" στην ιστορία αυτή είναι ότι όσο ακριβότερα πουλιέται η μούρη τόσο περισσότερο αγοράζεται και αυτός που την αγοράζει πουλάει μούρη και στους άλλους...!!! και αυτό διαδίδεται όλο και πιο πολύ. Το μουράτο προϊόν γίνεται απαραίτητο, για αυτούς που ξέρουν, για τους λίγους, για την ελίτ. Γίνεται το όνειρο ενός καταναλωτή που δουλεύει για να το αγοράσει μία μέρα.
Παρακάτω θα παραθέσω δύο παραδείγματα για τα όσα γράφω παραπάνω.
1ο Παράδειγμα
Ένα κρύο πρωινό του Γενάρη στο σταθμό του μετρό της Ουάσιγκτον εμφανίστηκε ένας πλανόδιος μουσικός με το βιολί του. Ο μουσικός άρχισε να παίζει Μπαχ. Τρε μπανάλ!
Συγκεκριμένα έπαιξε έξι κομμάτια επί 45 λεπτά. Στο διάστημα αυτό περάσαν περίπου 2000 άτομα, από τα οποία μόλις 6 άνθρωποι διέκοψαν για λίγο το περπάτημα τους και στάθηκαν για να τον ακούσουν και περίπου 20 άτομα άφησαν χρήματα περνώντας βιαστικά από δίπλα του χωρίς να σταματήσουν (είχε συγκεντρώσει μόλις 32 δολάρια). Ο μουσικός κάποια στιγμή σταμάτησε να παίζει και κανείς δεν του έδωσε σημασία. Ο μουσικός αυτός είχε μόλις παίξει ένα από τα δυσκολότερα κομμάτια της κλασσικής μουσικής με ένα βιολί 3.5 εκατομμυρίων δολαρίων και ήταν ένας από τους καλύτερους μουσικούς παγκοσμίως.
Το όνομά αυτού Τζόσουα Μπέλλ. Ο ίδιος, πριν από δύο ημέρες, είχε δώσει συναυλία στο ασφυκτικά γεμάτο θέατρο της Βοστόνη με τιμή εισιτηρίου 100 ευρώ. Τι σικ να είσαι εκεί!
2ο Παράδειγμα
Το δεύτερο παράδειγμα αφορά τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα κινητό τηλέφωνο.
Το ZTE Blade (τι μάρκα είναι αυτή θεέ μου;) είναι ένα κινητό τηλέφωνο. Δεν είναι ένα απλό τηλέφωνο όμως, αλλά ένα τηλέφωνο με οθόνη αφής 3.2 ιντσών. Έχει λειτουργικό Android 2.1 (θα αναβαθμιστεί σε 2.2 το 2011) με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ, όπως ασύρματο ίντερνετ (WiFi), GPS, ράδιο, blouetooth, επιταχυνσιόμετρο, μαγνητόμετρο (ψηφιακή πυξίδα), αισθητήρα φωτός και το σημαντικότερο πρόσβαση σε 70.000 εφαρμογές οι περισσότερες δωρεάν που κάνουν παπάδες (Android market). Το συγκεκριμένο τηλέφωνο το λανσάρει μία Ελληνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας (δεν λέμε το όνομά της για να μην κάνουμε και τσάμπα διαφήμιση) στην τιμή των 159 ευρώ. Εκτός αυτού με κάποιο φθηνό πρόγραμμα η συσκευή είναι και δωρεάν
Επειδή τυγχάνει να γνωρίζω από smartphones σας πληροφορώ ότι τα αντίστοιχα τηλέφωνα που το συναγωνίζονται αυτή την στιγμή, στην Ελλάδα, είναι:
-iphone
-HTC Desire
-Samsung Galaxy
-Nokia N900
Τo HTC και το Galaxy έχουν μάλιστα το ίδιο λειτουργικό με το ZTE Blade και όλα κοστίζουν από 450 ευρώ και πάνω....αλλά μούρη θα κάνουμε με το ZTE Blade;
Παρακάτω δείτε δύο βιντεάκια. Το πρώτο βίντεο παρουσιάζει το ZTE Blade στα Ελληνικά και το δεύτερο παρουσιάζει το δωρεάν σε όλα του λειτουργικό σύστημα Linux το γνωστό ubuntu (δεν είναι τόσο γνωστό γιατί είναι δωρεάν!!) και θαυμάστε τι εφέ μπορούν να κάνουν (ούτε στο όνειρό τους τα Windows και ας τα πληρώνουμε).
Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε την τελευταία έκδοση 10.10 όπου μπορείτε να το "κάψετε" σε ένα CDάκι και να το τρέξετε δοκιμαστικά ή μπορείτε να το εγκαταστήσετε μέσα από τα Windows (θου κύριε το στοματί μου!) όπως θα κάνατε εγκατάσταση ένα κοινό πρόγραμμα (για όσους δεν θα ήθελαν να μπλέξουν με διπλές εκκινήσεις και ξεχωριστά partition στο δίσκο τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου