Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

Επιτέλους ήρθαν τα AIRPod



Κάποιος κύριος με το όνομα Guy Negre (Γκι Νέγκρ) , μηχανολόγος μηχανικός στο επάγγελμα, ξεκίνησε ένα φιλόδοξο project με την ονομασία MDI. Η καριέρα του ξεκίνησε από την φόρμουλα 1 κατασκευάζοντας κινητήρες υψηλής απόδοσης. Στην δεκαετία του 80 είχε κατασκευάσει μία περιστροφική μονάδα που έδινε 125 HP στις 11000 rpm που χρησιμοποιήθηκε σε κινητήρες 3.5 λίτρων W 12 για τους αγώνες της φόρμουλα 1. Από τότε έχει σχεδιάσει περίπου 100 μηχανές εσωτερικής καύσης.

Το 1991 δημιούργησε την εταιρεία MDI επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην ανάπτυξη μηχανών και μεταφορικών μέσων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Για να το πετύχει αυτό έπρεπε να στραφεί σε καύσιμα πιο οικολογικά για το περιβάλλον. Έτσι σκέφτηκε ότι το μόνο καύσιμο που δεν θα μόλυνε τον αέρα, ήταν ο ίδιος ο αέρας και ανέπτυξε μία σειρά από πατέντες (οι πατέντες του προστατεύονται σε 127 χώρες) σχεδιάζοντας κινητήρες που λειτουργούν με πεπιεσμένο αέρα. Ο αέρας που είναι αποθηκευμένος σε μπουκάλες με πίεση 400bar αποσυμπιέζεται με μεγάλη ταχύτητα πιέζοντας τα έμβολα του κινητήρα.
Με την βοήθεια 50 μηχανικών και τεχνικών και με την υποστήριξη της ινδικής αυτοκινητοβιομηχανίας TATA motors, που έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα της τεχνογνωσίας της MDI στην ινδία, ξεκίνησε το φιλόδοξο project από το 2007. Στον υπόλοιπο κόσμο η MDI ακολουθεί το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο κατασκευής και πωλήσεων αυτοκινήτων με συμπιεσμένο αέρα.
Η γκάμα των μοντέλων της MDI περιλαμβάνει το πιο μικρό αυτοκίνητο για την πόλη AIRPod με χωρητικότητα 3 θέσεων (2 ενήλικες και 1 παιδί), δυνατότητα αποσκευών, αυτονομία 140-200 Km και μέγιστη ταχύτητα 80 Km/h. Το κόστος του είναι από 6000 – 7000 ευρώ. Τα πρώτα AIRPod πουλήθηκαν στις αρχές του 2010 στην Air France και στην KLM. Υπάρχουν επίσης μοντέλα οικογενειακά για μεγάλες αποστάσεις με αυτονομία που φτάνουν μέχρι και τα 1000 Km χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανατροφοδοσίας αέρα την ώρα του ταξιδιού με την βοήθεια ενός συμαβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με εκπομπές CO2 μικρότερο των 50 gr/Km. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι 130 Km/h και κοστίζει 13000 – 16000 ευρώ. Να σημειώσουμε ότι ο συμβατικός κινητήρας δεν χρησιμοποιείται για την μετάδοση κίνησης, αλλά για την θέρμανση του συμπιεσμένου αέρα πριν αυτός εκτονωθεί στα έμβολα। Για περισσότερες πληροφορίες (τιμές, μοντέλα) δείτε το διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας.
Η παραγωγική γραμμή της εταιρείας μπορεί να κατασκευάζει αυτοκίνητα κάθε 30 λεπτά χρησιμοποιώντας μεθόδους μη συμβατικές με τις σημερινές αυτοκινητοβιομηχανίες, τεστάρει τα αυτοκινητά της και χρησιμοποιεί τις μεθόδους της ρευστομηχανικής για τον σχεδιασμό τους. Παράλληλα η εταιρεία ζητάει συνεργάτες, πωλητές ή κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο μέσα από την σελίδα της για να επενδύσουν σε αυτή την τεχνολογία (να μια καλή επιχειρηματική πρόταση) http://www.mdi.lu/english/investisseurs.php.

Η τεχνολογία
Σταθμός γεμίσματος
Εξωτερικός σταθμός γεμίσματος
Ο σταθμός γεμίσματος είναι ένας συμπιεστής αέρα που αποτελείται από μία μπουκάλα και η οποία συνδέεται με τις μπουκάλες του αυτοκινήτου. Ο αέρας σε αυτές τις μπουκάλες έχει πίεση 300 bar. Ο χρόνος γεμίσματος κυμαίνεται μεταξύ 1 και 3 λεπτών, ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου. Ο σταθμός γεμίσματος έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει αντί με ηλεκτρικό ρεύμα και με ανανεώσιμες πηγές όπως με τη δύναμη του ανέμου, του νερού, με φωτοβολταϊκά τόξα κλπ. Ο σταθμός μπορεί να είναι εξωτερικός ή εσωτερικά του αυτοκινήτου.
Εσωτερικός σταθμός γεμίσματος
Ο εσωτερικός σταθμός γεμίσματος λειτουργεί με ηλεκτρικό ρεύμα (σύνδεση με το τοπικό ηλεκτερικό δίκτυο), ενώ κατά την διάρκεια του ταξιδιού εκμεταλλεύεται την πέδηση και το σύστημα επιβράδυνσης για να παράγει ρεύμα και να λειτουργεί αυτόνομα γεμίζοντας τις μπουκάλες του αυτοκινήτου. Ο χρόνος γεμίσματος κυμαίνεται από 1h και 30 min μέχρι 4h και 30 min, ανάλογα με το μοντέλο.
Κινητήρας
Ο αέρας από την μπουκάλα υψηλής πίεσης περνάει από έναν ειδικό μειωτήρα, που επιτρέπει μία ψευδοισοθερμική μεταφορά του αέρα στον θάλαμο “κάυσης”.Ο αέρας, που έχει περάσει στον θάλαμο, εκτονώνεται πίεζοντας τα έμβολα και δημιουργεί την κίνηση του αυτοκινήτου. Στα μοντέλα που διαθέτουν τον έξτρα συμβατικό κινητήρα αυτή η ψευδοισοθερμική μεταφορά γίνεται πραγματικά ισοθερμική θερμαίνονταςτον αέρα που μεταφέρεται από την μπουκάλα υψηλής πίεσης, μέσω του μειωτήρα, στον θάλαμο με αποτέλεσμα να αυξάνεται η απόδοση του αυτοκινήτου. Αυτό είναι σημαντικό γιατί κατά την διάρκεια που αποσυμπιέζεται ο αέρας ψύχει τα γύρω τοιχώματα του θαλάμου και κατά συνέπεια ψύχει τον ίδιο τον αέρα. Το αποτέλεσμα θα ήταν να μειωθεί ο όγκος του αέρα και να χάσει την ικανότητα του να εκτονωθεί με δύναμη στα έμβολα του κινητήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον κινητήρα της MDI δείτε εδώ.
Δείτε και το σχετικό βίντεο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου